Markedsfører
Markedsfører
I dette eksemplet fremhever Nina sine ekspertiseområder og skisserer et tiår med suksess i å oppnå posisjoner på høyt nivå innen markedsføring. Hun har strategisk valgt den matchende Berkley jobbsøknad-malen for å matche CV-ferdighetene hennes og presentere seg selv som en ideell kandidat. Den bruker en enkel, men ren design med en klar struktur.
Start now"Med et tiår med erfaring som resultatorientert markedssjef, har jeg en dokumentert merittliste over fem år med vellykket ledelse og motivering av team på 15+ markedsføringseksperter. Med stor spenning lærte jeg om denne Marketing Manager-muligheten hos Reklamedia gjennom min venn Hanne Lindbo. Å få muligheten til å jobbe for dere tilbyr personlig vekst og en sjanse til å bidra til dine forretningsmål."
Nina Stenberg - MarkedsførerInnholdsfortegnelse
Hvordan skrive en jobbsøknad innen markedsføring i Norge (Gratis Guide)
Å sikre seg en jobb innen markedsføring kan være utfordrende, gitt den voldsomme konkurransen i arbeidsmarkedet i Norge. Men frykt ikke! Nøkkelen din til suksess er å lage et førsteklasses søknadsbrev sammen med en matchende CV-mal. Hvis du er interessert i å veve overbevisende historier, overtale andre eller dekode data, kan en karriere innen markedsføring bare være ditt kall. Enten du ser på jobber innen teknologi eller klær og mote, er det viktigste å ta det riktige første skrittet mot drømmejobben din.
Tenk på et følgebrev som en introduksjon til potensielle arbeidsgivere - en fristende sniktitt på hvilken verdi du tilfører selskapet. Med andre ord inviterer den dem til å dykke dypere inn i søknaden din. Vi leder deg gjennom viktige seksjoner og beste praksis og legger til den ekstra stilen for å få søknaden din til å skinne blant konkurrentene.
Klar til å kickstarte markedsføringskarrieren din? Start nå!
Eksempel på følgebrev for markedsføring
Last ned dette markedsføringsbreveksemplet på PDF
I dette eksemplet presenterer Nina sine ferdigheter og prestasjoner strategisk, og posisjonerer seg for en rolle som har stor innflytelse som markedssjef. Dette følgebrevet er moderne, og samsvarer sømløst med markedsførings-CV-eksemplet hennes. Den følger en klar layout med kortfattet språk og en profesjonell Source Sans Pro-font. Ved å strategisk inkorporere harde ferdigheter og karriereprestasjoner, posisjonerer hun seg som en kvalifisert kandidat med en imponerende merittliste av ledende og inspirerende team.
For mer inspirasjon, er vår markedsfører CV eksempel for å gi deg flere tips om hva du skal ta med i følgebrevet.
Skreddersy jobbsøknaden din
Start nåHva skal inkluderes i følgebrev for jobber innen markedsføring?
Et godt utformet følgebrev bør være kort og skreddersydd for din potensielle stilling innen markedsføring, enten det er for en rolle innen detaljhandel eller salg. Enten de viser detaljhandelsledelse, oppfylte salgsmål eller gjennomførte markedsføringsstrategier, understreker disse CV-ene til sammen kandidatens evne til å bidra til forretningssuksess gjennom effektfullt engasjement og målbare resultater. Husk å undersøke bedriftskulturen før du begynner å skrive følgebrevet ditt, da dette kan gi deg et konkurransefortrinn i forhold til andre kandidater.
Strukturen er enklere enn du tror. Sørg for at du innlemmer viktige seksjoner ved å konsultere må-ha-seksjonene nedenfor:
Personlige detaljer
Introduksjon
Hovedtekst
Konklusjon
Lær mer om ulike seksjoner i vår skriveveiledning om hvordan du strukturerer følgebrevet ditt.
Lær mer om ulike seksjoner i vår skriveveiledning om hvordan du strukturerer følgebrevet ditt.
How to start a marketing cover letter
Åpningen eller det første avsnittet i følgebrevet ditt skal gi et kort, men likevel virkningsfullt øyeblikksbilde av kvalifikasjonene dine, som gjenspeiler karrieremålene og myke ferdighetene til din personlige profil på en CV. Denne delen fanger arbeidsgiverens oppmerksomhet og etablerer et robust førsteinntrykk. Husk å uttrykkelig kommunisere det eksakte stillingsnavnet i introduksjonen.
Hvis du lurer på hvem du skal adressere følgebrevet til, foreslår vi at du skriver direkte til arbeidsgiveren eller HR-ansvarlig for ansettelse. Dette gjør følgebrevet ditt mer personlig og øker dermed sjansene dine for å få en vellykket forbindelse med leseren. Hvis du ikke kjenner navnet, bør det være nok med en "Til Arbeidsgivers navn".
Markedsfører jobbsøknad eksempel
Som en kreativ og resultatorientert markedsføringsekspert med fem års erfaring med å utvikle innovative strategier og drive slagkraftige kampanjer, er jeg ivrig etter å uttrykke min interesse for rollen som markedssjef hos Attracted AS. Min bakgrunn fra å jobbe med digitale byråer og markedsføringskampanjer og min lidenskap for å utnytte digitale kanaler stemmer perfekt med din forpliktelse til å redefinere industristandarder. For å illustrere dette ledet jeg i min sist en vellykket kampanje i sosiale medier som resulterte i en 20 % økning i engasjement og en 15 % økning i salgsinntekter
Proff tips
Husk å tilpasse følgebrevet for hver jobbsøknad for å imøtekomme de spesifikke kravene og egenskapene til rollen og selskapet.
For mer innsikt om å skreddersy følgebrevet ditt, les bloggen vår om CV-skriveprosessen for å legge mer mat til innholdet i din CV i følgebrevet. Selv om dette kanskje ikke gjelder direkte for brevet ditt, kan du fortsatt dra nytte av læringsstrategier for å planlegge tiden din og arrangere forskjellige følgebrev-seksjoner.
Hvordan skrive brødteksten til et følgebrev
I hoveddelen av følgebrevet ditt kan du dykke ned i hvorfor du er genuint interessert i ønsket rolle og selskapet og hvorfor du er den ideelle kandidaten for jobben. Sørg for at du tilpasser dine ferdigheter, erfaringer og ambisjoner med stillingen og organisasjonens verdier. Vær forsiktig med å inkludere kun verifiserbar informasjon, og ta forbehold om eventuelle krav for intervjustadiet.
Mens følgebrev gir fleksibilitet med hensyn til struktur, er en praktisk tilnærming å strukturere hoveddelen av følgebrevet i to avsnitt.
Paragraf 2:
Illustrer ferdighetene og erfaringene dine for å samsvare med stillingsbeskrivelsen eller åpningen. Fremhev dine kvalifikasjoner og kompetanseområder som gjør deg til en sterk kandidat til stillingen.
Bruk adjektiver som "innovativ", "strategisk" og "analytisk" for å beskrive dine myke ferdigheter. Nevn dine relevante myke eller harde ferdigheter, og legg vekt på at de samsvarer med selskapets mål. For eksempel, hvis jobben krever kreativitet, gi et kortfattet eksempel på en vellykket kreativ kampanje for innholdsmarkedsføring du stod i spissen for.
Se de myke ferdighetene i vår CV-artikkel for å lære mer om hvordan du kan inkorporere dem i CV-en din, samt et følgebrev.
Paragraf 2 eksempel
Hos Attracted AS setter jeg pris på engasjement for innovasjon og teknologidrevne løsninger, noe som er tydelig når det gjelder å fremme kampanjer i sosiale medier på Instagram og YouTube. Denne strategien resonerer dypt med verdiene mine, spesielt min forpliktelse til å levere enestående kundeopplevelser, som demonstrert i rollen min hos nærveærende arbeidsgiver, der jeg kjørte e-postmarkedsføringskampanjer og implementerte teknikker for automatisering av markedsføring. Som et resultat fikk vi en økning på 15 % i salget i løpet av et år. I tillegg resulterte min ekspertise i å fremme et positivt teammiljø i en 20 % økning i kundetilfredshet
Paragraf 3:
Legg vekt på dine harde ferdigheter og prestasjoner, og vis frem konkrete eksempler på suksess i tidligere roller. Juster disse prestasjonene med jobbsøknaden, og demonstrer hvordan dine tidligere prestasjoner gjør deg ideell for den nåværende muligheten. Denne delen er en flott mulighet til å utdype dine ekspertiseområder og vise dem frem gjennom prestasjoner, prosjekter eller annen arbeidserfaring.
Her er fem eksempler på viktige ferdigheter arbeidsgivere ser etter innen markedsføring:
Dataanalyse: Vis frem ferdighetene dine i å analysere markedsføringsdata for å få handlingskraftig innsikt, og få informert beslutningstaking.
SEO-optimalisering: Vis frem ekspertisen din i å optimalisere digitalt innhold for søkemotorer, og forbedre virksomhetens synlighet på nettet.
Administrasjon av sosiale medier: Vis at du er i stand til å utvikle og utføre effektive sosiale mediestrategier, øke merkeengasjementet og rekkevidden.
Marketing Automation: Fremhev opplevelsen din med markedsføringsautomatiseringsverktøy, som HubSpot eller Mailchimp, strømlinjeforming av prosesser og forbedring av den generelle kampanjeeffektiviteten.
A/B-testing: Vis frem dine analytiske ferdigheter ved å diskutere erfaringen din med A/B-testing og optimalisere markedsføringsstrategier basert på datadrevet eksperimentering.
Paragraf 3 eksempel
Jeg er speiselt interessertt i stillingen fordi den lar meg utnytte mine styrker i å lage overbevisende innhold, utføre datadrevne kampanjer, og ledende tverrfunksjonelle team. Min arbeidserfaring har tillatt meg å forbedre ferdighetene mine i å utvikle og implementere vellykkede markedsføringsstrategier, noe som resulterte i en 30 % økning i kundeengasjement. Disse erfaringene har forbedret min evne til å drive resultater, motivere team og ha en meningsfull innvirkning
Hvordan avslutte en jobbsøknad som markedsfører
Avslutt følgebrevet med å oppsummere din entusiasme for rollen og uttrykke tillit til din evne til å bidra til selskapets suksess. Gi også en takk for leserens tid og omtanke. Til slutt, avslutt med en profesjonell sign-off, som uttrykker din iver etter å diskutere dine kvalifikasjoner videre i et intervju.
Eksempel på avsluttende paragraf på jobbsøknaden
Jeg tror min kreativitet og evne til å drive slagkraftige kampanjer gjør meg utmerket til rollen som markedsføringsassistent hos Attractive AS. Jeg er ivrig etter å bidra til din suksess, og vil gjerne jobbe samme med ditt sterke team for å oppnå gode resultater. Takk for at du vurderer søknaden min. Jeg ser frem til å høre fra deg!
Sørg for å korrekturlese følgebrevet flere ganger før du leverer inn søknaden. Ideelt sett er det best å be din kollega, venn eller slektning om å ta en titt på følgebrevet ditt, da dette kan hjelpe deg med å få et nytt perspektiv. Bruk i tillegg verktøy som ChatGPT for å se etter stavefeil eller inkonsekvenser.
Hvordan skrive en markedsførings CV uten arbeidserfaring?
Legg vekt på de overførbare ferdighetene du har fått fra kurs, frivillig arbeid eller personlige prosjekter. Fremhev din entusiasme for bransjen, evne til å tilpasse seg og kunnskap om markedsføringstrender. Vis frem alle relevante kurs eller sertifiseringer, og uttrykk din iver etter å bidra og vokse innenfor markedsføringsrollen.
Se vår artikkel om hvordan du skriver en CV uten erfaring hvis du trenger ytterligere veiledning med din matchende CV-erklæring.
Eksempel:
Til arbeidsgiver,
Jeg vil uttrykke min interesse for stillingen som Markedsfører hos Reklamedia AS som utlyses på Finn Ref.nummer: xxxxxxxx. Til tross for at mine tidligere erfaringer ikke er direkte på linje med markedsføring, er jeg sikker på at min kompetanse innen kommunikasjon, kreative evner og lidenskap for å lage effektfulle kampanjer posisjonerer meg som en utmerket kandidat til denne praksisplassen.
Gjennom hele min akademiske reise har jeg fostret et robust grunnlag innen kommunikasjon og kreativ tenkning – egenskaper som jeg anser som avgjørende for en profesjonell markedsfører. Gjennom kurs og aktiv deltakelse i samarbeidsprosjekter, har jeg utviklet evnen til å artikulere ideer effektivt og samarbeide sømløst i et team, som er essensielle egenskaper i det dynamiske markedet.
Min studietid på BI i Oslo ga mange muligheter til å engasjere seg i aktiviteter innen markedsføring, noe som bidro til ytterligere foredling av mine organisatoriske ferdigheter og tilpasningsevne. Disse erfaringene har understreket viktigheten av å levere meldinger og løsninger som gir overbevisende gjenklang hos målgruppen.
Jeg er overbevist om at min positive oppførsel, kreative tankesett og iver etter å forstå nye konsepter raskt vil gi et meningsfullt bidrag til ditt team. Jeg er spent på muligheten for å fordype meg i en detaljert diskusjon om hvordan ferdighetene mine stemmer overens med de spesifikke markedsføringsmålene hos Reklamedia.
Takk for at du tok deg tid til å vurdere søknaden min. Jeg er ivrig etter å utforske hvordan jeg kan bidra til suksessen til Element og vil gjerne ha muligheten til å diskutere mitt kandidatur mer detaljert.
Mvh,
Marthe Hellevik
Vedlagt: CV og referanser
Viktig å huske på!
Ved å følge disse retningslinjene kan du lage et godt markedsføringsbrev som øker sjansene dine for å sikre deg ønsket posisjon. Vær nøye med å utføre hvert trinn, og sørg for sømløs justering mellom CV og følgebrev. Til slutt, sørg for grundig korrekturlesing for å sikre at følgebrevet ikke bare fanger oppmerksomhet, men også veltalende formidler dine kvalifikasjoner og urokkelige entusiasme for en karriere innen markedsføring.
Neste trinn?
For å hjelpe deg med å lage en enestående CV, utforsk tjenestene våre nedenfor:
CV-bygger: Utforsk en av våre profesjonelle CV-maler for å hjelpe deg med å lage en skreddersydd og velformulert CV.
Søknadsbrev bygger: Søk på en jobb med en matchende søknadsbrev mal med en oversiktlig layout slik at du enkelt kan tilpasse og justere til dine karrieremål.
Tjeneste for CV-skriving: Ta kontakt med en av våre eksperter for å få tilbakemeldinger og få raske, profesjonelle råd om å skreddersy din CV til en spesifikk jobb.
Blogg: Se våre guider og korte artikler for å lære deg selv de beste strategiene for å forbedre jobbutsiktene dine.
Utforsk våre forskjellige jobbsøknad-maler og CV-eksempler designet for å samsvare med dine karrieremål innen markedsføring. Skulle du trenge hjelp, er vår skrivetjeneste tilgjengelig for å effektivisere prosessen.
I tillegg kan du se vår relaterte bloggartikkel om de best betalte jobbene i Norge for mer innsikt i lønn og krav til markedsføringsrelaterte artikler.
FAQ
Hvor langt bør en jobbsøknad for markedsføring være?
Et godt strukturert følgebrev bør falle innenfor området 250 til 400 ord, tilsvarende en halv side til en hel side. Den består av tre til fire korte avsnitt designet for bedre lesbarhet og rask skanning av viktige nøkkelord. Nøkkelen til et effektfullt følgebrev ligger i at det er kortfattet, som effektivt formidler dine interesser og fremhever hvorfor du er den ideelle kandidaten for stillingen.
Trenger du et følgebrev for markedsføring?
Et følgebrev er en viktig del av søknadsprosessen for enhver stilling innen markedsføring. Det gir et rom for å vise frem din entusiasme, utdype myke og harde ferdigheter, og koble erfaringene dine direkte til behovene i stillingsbeskrivelsen. I et konkurranseutsatt felt som markedsføring, kan en godt utformet jobbsøknad skille deg ut.
Hvordan skriver jeg jobbsøknad innen digital markedsføring?
Legg vekt på dine kundeservice ferdigheter, prestasjoner innen markedsføring og evne til å samarbeide. Uttrykk entusiasme for selskapet og muligheten til å bidra til dets digitale markedsføringsmål. Her er et eksempel på et åpningsavsnitt for å veilede deg videre:
Markedsfører søknad eksempel
Jeg er ivrig etter å søke på Digital Marketing Specialist-stillingen i din bedrift. Med tre års erfaring fra mediekonsulentfirmaer har jeg en sterk merittliste med å drive salg og utnytte digitale verktøy som Google Analytics 4. Jeg er entusiastisk til å bidra med mine ferdigheter for å øke suksessen til organisasjonen.
Se vårt CV-eksempel for digital markedsføring for flere eksempler og tips du kan bruke i følgebrevet ditt.
Hvordan skriver jeg en jobbsøknad for internship innen markedsføring?
Fokuser på utdanningsbakgrunnen din, relevante kurs og eventuelle fritidsaktiviteter eller prosjekter som viser din lidenskap for markedsføring. Fremhev din iver etter å lære, tilpasse og bidra til selskapets markedsføringstiltak. Fremhev eventuelle overførbare ferdigheter fra studiene dine som samsvarer med praksiskravene, og uttrykk din entusiasme for å få erfaring på jobben innen markedsføringsfeltet.
Les vår lærling CV-eksempel for flere tips og veiledning om hvilke seksjoner som skal inkluderes.
Få et intervju for drømmejobben din med CVMaker
Lag en profesjonell CV enkelt på 10 minutter, last den ned når som helst og hvor som helst!
Lag din CVØk sjansene dine for å få drømmejobben din med CVMaker.