Kundeservice
Kundeservice
Hanne Iren valgte Yale-malen for hennes kundeservice-CV. Denne fremhever godt hennes tidligere arbeidserfaringer og gir henne god plass til å skrive en god personlig profil.
Lag en CV"Profesjonell kundeservicerepresentant med 10 års erfaring innen forsikringsbransjen, der jeg har betjent både private og forretningskunder. Jeg er en dyktig, effektiv lytter og tydelig kommunikator som fokuserer på å nøytralisere konflikter og løse klientspørsmål som har hastesaker og skader."
Hanne Iren Larsen - KundeserviceInnholdsfortegnelse
Lag en vinnende CV for kundeservice – finn ut hvordan du gjør det her!
Kundeservice er nøkkelansatte i enhver bedrift fordi de er bedriftens ansikt utad. De kan hjelpe bedriften fremover, eller få bedriften til å virke uprofesjonell. Om du føler at du er skapt for å hjelpe kunder, bør du å lage en vinnende CV for kundeservice slik at du får jobben du fortjener.
Folk vurderer et selskap på hvordan de blir behandlet når de opprinnelig tar kontakt, og hvis de blir frustrerte og irritert, forsvinner lojaliteten og deres kjøpekraft.
De beste servicemedarbeidere vet at de er I front for support og bærer merkevaren i hendene. De gjør det som må til for å gi best mulig støtte og holde kundene fornøyde med informasjon om produkter, funksjoner og tjenester.
Ønsker du å overbevise en potensiell arbeidsgiver om at du har det som trengs for å holde på kundene, må CV-en din vise den holdningen fra første øyekast. Den skal være er en refleksjon av ditt profesjonelle selv, så den må virkelig imponere.
Denne artikkelen hjelper deg med hvordan du best fremhever dine ferdigheter og styrker, og vi gir deg en kundeservice CV-mal for at du kan få tips til å skrive din egen CV.
Lag din vinnende kundeservice CV gratis her!
Start nåÅ lage en suksessfull CV for en kundeservicemedarbeider krever at du planlegger litt på forhånd, så sett av tid.
Tenk på det som et jobbprosjekt, der du skal vise frem hva du har å tilby på papir så nøyaktig og konkret som mulig, slik at leseren blir kjent med deg ved å bare skanne raskt gjennom dokumentet.
Kjernen i enhver god skreddersydd CV er en hoved-CV, et omfattende dokument som dekker alt av din utdanning, ferdigheter og arbeidshistorie.
Dokumentet må:
Flyte, være logisk og leservennlig
Ha ren svart skrift på en hvit bakgrunn
Være helt feilfri uten stavefeil eller dårlige formuleringer
Være godt presentert, ryddig, godt plassert, organisert og profesjonell
Start med den siste eller nåværende jobben din, og jobb bakover til din første jobb
List opp utdanning og kvalifikasjoner på samme måte som jobberfaringen
Inkluder både myke og harde ferdigheter
Ta med nøyaktige referansedetaljer for hver jobb eller rolle
Ta deg god tid og sørg for at ingenting blir utelatt fordi denne CV-en danner grunnlaget for alle fremtidige jobbsøknader. Dokumentet kan være så lang som det er nødvendig, så vær detaljert.
Inkluder hver stillingstittel, ansvar og eventuelle prestasjoner i hver rolle. Åpenbart vil dette være tidkrevende, men det er viktig for fremtidig suksess.
Mens du skriver din hoved-CV, lag kopier av alle relevante kvalifikasjoner, priser, referansebrev og alt annet som betyr noe. Lagre alt sammen i en sikker mappe sammen med CV-en, og lagre den på dataen, slik at den er lett tilgjengelig.
Korrekturles og rediger alltid din hoved-CV nøye, så den er helt fri for feil. Hvis det er mulig, kan du be noen andre om å lese igjennom for feil. Du ønsker ikke å ha grunnleggende grammatikkfeil, som vil sette deg i et dårlig lys.
Viktig!
Ta deg god tid og sørg for at ingenting blir utelatt fordi denne CV-en danner grunnlaget for alle fremtidige jobbsøknader.
Inkluder ferdighetene dine innen kundeservice
Ferdigheter for rollene i kundeservice vil variere fra en bransje til bransje, men kjernekompetansen er nødvendig.
Ikke overse noe når du skriver opp ferdighetene dine. Oppgi alle dine ferdigheter, både myke og harde, selv om du bare brukte dem en kort stund. Myke ferdigheter er kanskje ikke så tydelige for deg fordi du bruker dem daglig, og kan være vanskelig å tenke seg til. Så for hver eneste rolle, ta deg god tid til å finne ut hva du gjør og hvilke ferdigheter som er nødvendige for å gjøre jobben din etter beste evne.
Her noen viktige myke ferdigheter som trengs i kundeservice:
Tilpasningsevne: å mestre varierte og ofte raskt skiftende situasjoner
Empati: forstå noens følelser og synspunkt
Selvkontroll: å være rolig med stå på vilje for endringer og utfordringer
Tålmodighet: å vite når du skal vente, når du skal svare og når du skal gjøre noe
Effektiv lytter: lytte for å forstå og fortelle kunden at de blir hørt
Overtalelse: tilby løsninger på problemer ved å vinne kundetillit
Positivt språk: bruk oppegående og betryggende snakk for å roe negativitet og få kundetillit
Tydelig kommunikasjon: formidling av informasjon på en grei og lett måte
Å ta ansvar: sørge for at spørsmål blir løst, uavhengig av hvem som har feil
Tekniske eller harde ferdigheter vil variere avhengig av bransjen du er i, noen av disse kan være:
Erfaring med å jobbe med spesielle programmer
Språkferdigheter
Produktkunnskap og spesifikasjoner
Fullstendig forståelse av vilkår for bruk
Kunnskap om lovgivning og forskrifter i bransjen
Detaljer om markedsføringskampanjer og tilbud
Kjennskap til salgs- og regnskapsprosesser
Harde ferdigheter
Ferdigheter som er basert på din faglige kompetanse og dine arbeidserfaringer.
Myke ferdigheter
Ferdigheter som baserer seg på personlige egenskaper som er relevant for stillingen.
Kundeservice CV eksempel
Last ned dette eksempelet på kundeservice CV
Ser du på denne CV-malen for kundeservice, kan du se hvordan Hanne Iren fremhever sin lange erfaring i den personlige profilen og hvordan han jobber med å nevne organisatoriske ferdigheter. Leseren vet umiddelbart at hun har fantastiske ferdigheter til jobben og forstår forsikringsbransjen veldig godt. Indikasjoner på hennes jevne karriereutvikling, viser at han har stå-på-vilje og at han blir inspirert av teamet sitt viser at han har gode lederegenskaper. Med den enkle og ryddige Yale-malen er det enkelt å lese CV-en hennes og lett bli imponert av hans prestasjoner.
Personlig profil
Du må skrive en god personlig profil i starten av hver skreddersydde CV. Selv om du kan skrive et sammendrag og tilpasse det for flere lignende applikasjoner, er det best å skrive en ny profil for hver og en jobbsøknad.
Les mer om å skrive en personlig profil her.
Nedenfor vil du finne noen eksempler på personlige profiler med forskjellige nivåer av ferdigheter og kompetanse. Den fete teksten indikerer relevant informasjon, som gjenspeiler søknadsteksten og som umiddelbart lar leseren få vite viktige detaljer før han leser resten av CV-en.
Klar til å lage din egen CV?
Kom i gang herKundeservice – personlig profil 1 – Erfaren
Profesjonell kundeservicerepresentant med 10 års erfaring innen forsikringsbransjen, der jeg betjente både private og forretningskunder. Jeg er en dyktig, effektiv lytter og tydelig kommunikator som fokuserer på å nøytralisere konflikter og løse kundeklager som har prioritet.
Enestående organisatoriske ferdigheter tillater at jeg leverer service av høy kvalitet, og jeg opprettholder det høyeste nivået av integritet for å sikre tilliten og sikkerheten til både klient og selskapet jeg jobber for. Alle mine forsikringssertifiseringer er oppdaterte. Jeg er en pålitelig lagspiller som kan inspirere og bli inspirert av laget mitt.
Kundeservice – eksempel på personlig profil 2 – noe erfaring
Jeg er en dedikert kunderådgiver med 5 års erfaring innen forsikringsbransjen som betjener en portefølje av kunder med høy formue. Etikk, integritet og konfidensialitet er avgjørende for å sikre tilliten til kundene mine, og jeg bringer disse egenskapene til alle aspektene av kommunikasjon og engasjement. Jeg fullfører for øyeblikket alle nødvendige sertifiseringer, og jeg ønsker å utvide min kunnskap betydelig.
Kundeservice – eksempel på personlig profil 3 – uerfaren
Jeg er en ivrig og entusiastisk kundekonsulent med 10 måneders erfaring innen forsikring som ønsker å få en bredere erfaring i bransjen. Jeg håndtere lett og ryddig inn- og utgående samtaler, har sterke organisasjonsevner og kunnskap slik at jeg kan løse til kundenes spørsmål raskt og effektivt. Jeg er en lagspiller som er ivrig etter å lære av andre for å komme videre i karrieren min.
Hvordan skrive en personlig profil?
I hovedsak er en CV-profil en personlig erklæring som gir leseren et inntrykk av din personlighet og hvordan du er som person. Profilen er en oppsummering av deg og livet ditt, men som ikke er en minibiografi. Det er ingen potensielle arbeidsgivere som ønsker en grundig analyse av deg. Snarere vil en vellykket profil gi leseren innsikt i din identitet. Den vil nevne potensielle emner som kan komme opp på et intervju når du kommer til "bli kjent med deg"-delen.
Tips;
En optimistisk, ærlig og informativ personlig profil er nøkkelen til å vinne det første intervjuet.
Det er tre viktige elementer du bør skrive om deg selv i profilen. For det første må du ha informasjon om dine personlige egenskaper, som ikke nødvendigvis vises i resten av CV-en. Et godt eksempel vil være å si at du er selv-motivert eller at du har et øye for detaljer.
Du kan for eksempel si at du er en lagspiller fordi du har samarbeidet godt med andre i din tidligere jobb. For det andre bør du nevne noen av ferdighetene dine. Bruk profilen for å nevne ferdigheter du har i tillegg til dine profesjonelle, slik som din evne til å kommunisere eller lytte godt.
Til slutt skal profilen din nevne relevant erfaring du har i relatert arbeid. Selv om du søker forskjellige typer av arbeid, er det viktig å nevne erfaring med arbeid som viser de rette ferdighetene. Les mer om hvordan du kan skrive en personlig profil på best mulig måte her.
Få et intervju for drømmejobben din med CVMaker
Lag en profesjonell CV enkelt på 10 minutter, last den ned når som helst og hvor som helst!
Lag din CVØk sjansene dine for å få drømmejobben din med CVMaker.